Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

Forum » Cereri de rezolvări de probleme » Probleme clasa a7a
[Subiect nou]   [Răspunde]
[1]
Autor Mesaj
camy1010
Grup: membru
Mesaje: 2
21 Apr 2011, 03:03

[Trimite mesaj privat]

Probleme clasa a7a    [Editează]  [Citează] 

1.In triunghiul oarecare ABC, M<(AB), N<(BC) SI P < (AC), astfel incat AM= AB/3, BN=BC/4 si CP=AC/5.
Calculati valoarea raportului dintre aria triunghiului MNP si cea a triughiului ABC.


2. In patratul ABCD de latura 12 se inscrie triunghiul echilateral AMN, cu M<(BC) si N<(CD). Aflati aria lui AMN.

*Am notat cu < - apartine.
Ma puteti ajuta? Chiar nu reusesc sa le rezolv.
Multumesc!


---
Fii ceea ce esti!
ncliorga
Grup: membru
Mesaje: 4
19 Apr 2011, 20:28

[Trimite mesaj privat]


Problema nr 1 :

http://postimage.org/image/35523kvtw/


NOTA: acolo unde am calculat S BMN am inversat rapoartele (trebuia (2/3)x si nu (3/2)x) dar rezultatul e bun. (sper ca si pt celelalte)




---
"Matematica-i un tot!" (T.P.)
gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
20 Apr 2011, 02:45

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
1. In triunghiul oarecare ABC consideram punctele M,N,P pe laturi,
M pe (AB) astfel incat AM = AB/3,
N pe (BC) astfel incat BN = BC/4,
P pe (AC) astfel incat CP = AC/5.
Calculati valoarea raportului dintre aria triunghiului MNP si cea a triughiului ABC.


Sa facem un fel de poza:

  • Care este raportul dintre ariile triunghiurilor ABC si MBC ?
    Ele au o latura comuna, iar inaltimile respecta raportul BA:BM .
  • Care este raportul dintre ariile triunghiurilor MBC si MBN ?
    Ele au o latura comuna, iar inaltimile respecta raportul BC:BN .
  • Deci raportul dintre aria triunghiului BMN si a lui BAC este
    (BM:BA) . (BN:BC) .
    Acelasi lucru reiese din exprimarea ariei folosind sinusul unghiului dintre doua laturi. Este si solutia pe care o prefer, dar doar pentru cei ce o inteleg, nu pentru cei ce o aplica este buna...

    Daca adunam cele cunoscute rezulta:

    Mai mult nu trebuie explicitat decat in examene si teze.

    [Citat]
    2. In patratul ABCD de latura 12 se "inscrie" triunghiul echilateral AMN, cu M pe (BC) si N pe (CD).
    Aflati aria lui AMN.

    Indicatie:
    Sa notam cu x si y segmentele BM respectiv DN,


  • Ce relatii trebuie sa satisfaca x si y pentru a avea AM = MN = AN ?
  • Care este valoarea comuna pentru x=y ?
  • Care sunt ariile triunghiurilor ABM, ADN, CMN?
  • Care este aria lui AMN?
  • Verificare: Care este latura lui AMN si care este aria triunghiului echilateral cu aceasta latura? Se inchide cercul?


  • ---
    df (gauss)
    camy1010
    Grup: membru
    Mesaje: 2
    20 Apr 2011, 10:55

    [Trimite mesaj privat]


    Am aflat ABM congruent cu ADN cu m(AMB)=m(AND)=75 grade si m(BAM)=m(DAN)=15 grade. De asemenea am aflat m(CMN)=m(CNM)=45 grade, deci triunghiul MCN este dreptunghic isoscel cu MC=NC. Dar cum pot aflat din acestea BM sau DN, adica x si y? Nu am niciun triunghi unde sa pot folosi sin sau cos ( adica nu am unghiuri de 30,45,60 si o lataura cunoscuta intr-un triunghi).


    ---
    Fii ceea ce esti!
    tesy
    Grup: membru
    Mesaje: 133
    20 Apr 2011, 18:21

    [Trimite mesaj privat]






    Dar, AF=inaltime in triunghiul ABC-echilateral


    (1), (2)



    Aria triunghiului ABC se calculeaz? cu formula :





    gauss
    Grup: Administrator
    Mesaje: 6933
    21 Apr 2011, 00:24

    [Trimite mesaj privat]


    [Citat]
    Am aflat ABM congruent cu ADN cu m(AMB)=m(AND)=75 grade si m(BAM)=m(DAN)=15 grade. De asemenea am aflat m(CMN)=m(CNM)=45 grade, deci triunghiul MCN este dreptunghic isoscel cu MC=NC.

    Dar cum pot aflat din acestea BM sau DN, adica x si y?

    Nu am niciun triunghi unde sa pot folosi sin sau cos ( adica nu am unghiuri de 30,45,60 si o lataura cunoscuta intr-un triunghi).

    La-ntebare vine imediat raspunsul:

    Deoarece ABM si ADN sunt triunghiuri dreptunghice congruente, rezulta ca x=y.
    Scriem atunci
    formula pentru AM din ABM si
    formula pentru MN din CMN si
    formam ecuatia in x din MN = AM, pe care o rezolvam...

    Care este ecuatia si care este solutia (x>0) ?

    N.B. Exact acest mod de intrebare-raspuns este cel ce aduce progrese... Multumesc pentru ducerea gandurilor pana aici, mai este doar un mic pas, care data viitoare sigur sigur nu mai doare...


    ---
    df (gauss)
    tesy
    Grup: membru
    Mesaje: 133
    21 Apr 2011, 01:12

    [Trimite mesaj privat]




    Este util, în clasa a VII-a, s? se determine valorile func?iilor trigonometrice pentru unghiul de
    . (Cu ceva ani în urm?, s-a cerut, la o tez? cu subiect unic, s? se arate valoarea
    .)
    Din triunghiul MAB,
    . De aici se determin? l, lungimea laturii lui AMN.

    Aria triunghiului ABC se calculeaz? cu formula :

    gauss
    Grup: Administrator
    Mesaje: 6933
    21 Apr 2011, 03:03

    [Trimite mesaj privat]


    [Citat]
    Este util, în clasa a VII-a, s? se determine valorile func?iilor trigonometrice pentru unghiul de
    ...


    Eu stiu, multumesc mult pentru solutia de mai sus, este cea ce merge pe drumul cel mai scurt.

    Paralel avem de asemenea o problema didactica.
    Ne adresam unui elev de clasa a VII-a.
    Trebuie sa "vindem" importanta cunoasterii lui tan(15 grade), iar cu cea mai buna constiinta pe care o am, nu pot cere cunoasterea valorii pe de rost.
    (Sa fim sinceri, in clasa noastra din liceu au fost intotdeauna colegi cu probleme insurmontabile legate de memorarea lui sin( 45 grade ) sau tan( 30 de grade ). Candva am desenat un triunghi echilateral, de atunci memorarea a fost suprimata de desenarea repetata a unui triunghi echilateral. Nu stiu daca e bine, in conditii de examen pe de o parte avem castig de timp prin aplicarea formulei, pe de alta avem un sentiment sporit de siguranta prin intelegere.)

    De aceea:

    Problema este un exemplu excelent pentru a ne deduce cu propriile rotite intotdeauna valoarea lui tan(15 grade).

    In plus, mi s-a cerut un mod oarecare, indiferent de a continua firul ideilor.
    (Iar drumul cu "sin de ceva cunoscut" a fost negat explicit.) Incerc de a da cat mai multe solutii, e important ca toti elevii sa aibe in matematica multe exemple de probleme cu multe solutii !


    ---
    df (gauss)
    [1]


    Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47558 membri, 58582 mesaje.
    © 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ