Bine ai venit guest

User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

[Subiect nou]   [Răspunde]
[1]
Autor Mesaj
ana fuia
Grup: membru
19 Feb 2011, 14:46

[Trimite mesaj privat]

Niste prieteni    [Editează]  [Citează] 

Intr-o clasa sunt 30 de elevi,fiecare avand trei prieteni.Ionut si Dan,care nu sunt prieteni,vor sa formeze un sir de elevi in asa fel incat fiecare din sir sa fie prieten cu cel din fata si din spatele lui,primul din acest sir fiind Ionut iar ultimul fiind Dan.Aflati numarul maxim de elevi din care poate fi format un astfel de sir.

---
Anamaria
ana fuia
18 Feb 2011, 21:10

[Trimite mesaj privat]

Raspunsuri posibile :
A) 5 elevi; B)8 elevi ; C)12 elevi; D)9 elevi E)Este posibil sa nu se poata forma un astfel de sir.

Ar mai fi de spus ca problema a fost data la un "Cangur",clasa a 4-a.

---
Anamaria
enescu
Grup: moderator
18 Feb 2011, 21:48

[Trimite mesaj privat]

Raspunsul la grila este E) Este posibil ca multimea celor 30 de elevi sa fie reuniunea a 5 multimi de cate 6, de exemplu, cu proprietatea ca relatiile de prietenie sunt exclusiv intre elevii aceleiasi multimi.
Luam un hexagon, ducem diagonalele "mari". Orice segment intre 2 puncte reprezinta relatia de prietenie. In una din cele 5 multimi e Ionut, in alta e Dan.

ana fuia
18 Feb 2011, 22:04

[Trimite mesaj privat]

Comentariu:
Super faina rezolvarea si uite asa mi-am dat seama ca,una peste alta,problema nu e rea,chiar ma gandesc sa o rezolv la scoala,cu cei mai mari...

Si acum,ca sa dau din casa,voi fi obligata sa raspund la urmatoarele intrebari:
-Mami,ce e ala hexagon?
-Ce e aia diagonala?
-De ce cate 5 in multime?

Sper sa fac fata ...

---
Anamaria
enescu
18 Feb 2011, 22:18

[Trimite mesaj privat]

Totusi, raspunsul corect la intrebare, asa cum este formulata
[Citat]
Aflati numarul maxim de elevi din care poate fi format un astfel de sir.