Autor |
Mesaj |
|
Cate siruri de numere naturale consecutive,diferite de zero,au suma cel putin egala cu 10 si cel mult egala cu 15?
Problema mea e ca nu stiu daca 5,6 e sir sau nu e...
--- Anamaria
|
|
Bine,bine...daca domnul profesor Batranetu zice ca e sir,sir sa fie!
--- Anamaria
|
|
Nu stiu pentru cine e interesanta problema, dar de muncit la ea este.
Eu prefer sa las munca pe seama celor ce o fac mai bine ca mine - calculatoare...
(Ce pot face altii nu lasa pe tine!)
Definesc o "secventa" ca fiind o multime finita ordonata de unul sau mai multe elementa. Atunci urmatoarele sunt "secvente" de numere naturale consecutive, ce au suma elementelor intre 10 (inclusiv) si 15 (inclusiv):
Cod:
count = 0
for start in range( 0,16 ):
for sfarsit in range( 0,16 ):
R = range( start, sfarsit+1 )
if sum( R ) not in range( 10,17 ): continue
count += 1
print "%2d" % count, "suma =", sum(R) , " pentru ", R
Rezultate:
1 suma = 10 pentru [0, 1, 2, 3, 4]
2 suma = 15 pentru [0, 1, 2, 3, 4, 5]
3 suma = 10 pentru [1, 2, 3, 4]
4 suma = 15 pentru [1, 2, 3, 4, 5]
5 suma = 14 pentru [2, 3, 4, 5]
6 suma = 12 pentru [3, 4, 5]
7 suma = 15 pentru [4, 5, 6]
8 suma = 11 pentru [5, 6]
9 suma = 13 pentru [6, 7]
10 suma = 15 pentru [7, 8]
11 suma = 10 pentru [10]
12 suma = 11 pentru [11]
13 suma = 12 pentru [12]
14 suma = 13 pentru [13]
15 suma = 14 pentru [14]
16 suma = 15 pentru [15]
--- df (gauss)
|
|
[Citat] Nu stiu pentru cine e interesanta problema, dar de muncit la ea este.
|
Pai interesanta sau nu,problema e pentru clasa a 4-a si are ca si raspunsuri posibile :
Si cand am intrebat mirata de unde sunt 9 variante,mi s-au servit si solutiile cu doua numere,cu justificarea:"Se pot numara,unu,doi,gata e sir!Plec sa ma joc!"Cum in mintea asociez "sir" mai repede cu infinit decat cu doi,am zis sa mai intreb ...
--- Anamaria
|
|
Pentru clasa a patra, problema are prea multe subtilitati de limba.
(Este o problema rea din punct de vedere didactic.)
Trebuie clarificate mai intai:
- Ce este un "sir" pentru un elev de clasa a patra? (Common sense, termen din filozofie, ma trage sa defines un "sir" ca o succesiune de doua sau mai multe numere. Elevii de a patra nu au o notiune a infinitului, "sau mai multe" poate trebuie sa ii explice mai intai elevului ca e vorba de un numar finit de elemente, desi nu importa pentru problema.
- Este zero un numar natural? Din pacate, common sense, trebuie sa consider la nivel de clasa a IV-a ca este.
Lasand la o parte ultimele solutii ("secvente" cu un singur element) numarul lor inca nu e in lista... Cei ce "detin" raspunsul corect trebuie ca au studiat o stiinta dogmatica inainte, cu predilectie pentru probleme enumerative prost puse. (E usor a rezolva o problema enumerativa avand certitudinea ca elementele de la capatul manualului sunt exact solutia...)
--- df (gauss)
|
|
Pentru clasa a IV-a cred ca merge astfel:
1;2;3;4;5;6;7;8 si trebuie sa obtinem sume de numere naturale consecutive mai mari sau egali ca 10 si mai mici sau egali cu 15.
--- ati
|