Autor |
Mesaj |
|
Am invatat vectorii doar ca nu am inteles ceva.
Cum descopar daca rezultatul la suma a 2 vectori e cu "-" sau cu "+" ?
Uitati un exemplu:
1.Se considera triunghiul ABC in plan. Sa se exprime sumele:
a) AB + BC ( cu vectori deasupra )
b) AC + BA
Eu le-am rezolvat si am scris la prima AC si la a 2a CB numa ca nu inteleg daca e cu plus ( si daca da de ce ) sau daca e cu minus ( aceiasi intrebare )
Multuemsc mult !
EDIT:
Am ajuns la alt exercitiu, aici e cu regula paralelogramului insa tot am dubii.
se noteaza cu O centrul sau .. etc.
a) AB + CO = ?
Am scris AO , insa nu stiu daca e chiar corect, m-am gandit sa duc paralela la AB astfel incat sa fie un vector FO iar AB + CO = FC insa m-am gandit ca m-as fi complicat mai mult, iar astea sunt doar primele exercitii asa ca am crezut ca raspunsul trebuie sa fie unul mai simplu ( nu ca celalalt ar fi mai greu, insa s-ar fi complicat figura, si pur si simplu nu cred ca asta si-ar fi dorit autorul)
Merci inca o data !!!
--- undetermined
|
|
Dac? sunte?i elev în clasa a 9-a, aceste întreb?ri trebuie puse profesorului dv. de matematic?. Dac? nu, am s? revin cu l?muriri.
|
|
Clasa e clasa nu pentru a avea o pauza intre pauze, ci si pentru a fi folosita de cei ce chiar trebuie sa invete. Asadar sfatul de mai sus este cel bun.
Din experienta mea, am mai dat de profesori (de fizica) care au redefinit dictatura si nu era posibil sa intreb ceva.
(Daca intrebam despre un lucru primeam 3 intrebari la loca care sa ma "ajute" sa imi raspund singur.) Daca acesta e cazul, pentru acest lucru simplu exista o poveste simpla. (Dar parintii trebuie sa dea un telefon... statistic in fiecare clasa exista un parinte care ajunge sa dea telefon.)
Cel ce merge cu trenul de la Arad la Bucuresti (cu bilet de tren se intelege)
si apoi cu un alt bilet de la Bucuresti la Constanta
merge cam de la Arad la Constanta.
Regula de adunare e simpla, AB + BC = AC (la nivel de vectori).
Daca biletul de la Bucuresti la Constanta e cumparat gresit, anume de la Constanta la Bucuresti, atunci in fizica oamenii vorbesc de vectori liberi (ca si cand ceilalti ar fi in lanturi...) pentru a putea aduna si acest lucru nu mai are nimic de-a face cu trenuri, ci eventual cu rute de avionane...
De asemenea, la nivel de simt comun:
AC + BA = BA + AC = BC .
(Dam biletele de tren in ordinea care trebuie, astfel incat o extremitate de ajungere de la un vector sa coincida cu cea de plecare de la celalalt.)
La ce mai e la sfarsit apar o droaie de litere pe care nu le cunosc.
In mate cam acesta este un prim lucru important, anume de introdus obiectele in ordinea in care apar. Pe mine ma enervau intotdeauna cei ce scriau in sanscrita proprie ceva de forma..
[ Sa se calculeze lungimea segmentului MP in functie de "a" daca P este la jumatatea lui AM, iar M este mijlocul lui BC. Se stie in plus ca ABC este un triunghi echilateral. Lungimea laturii AB este notata cu "a". ]
(Intre timp, acest stil de imbacsire nu e numai in culegeri ci si in examene.)
--- df (gauss)
|