Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

[Subiect nou]   [Răspunde]
[1] [2]  »   [Ultima pagină]
Autor Mesaj
vero2010
Grup: membru
Mesaje: 16
14 May 2010, 17:05

[Trimite mesaj privat]

limita XI    [Editează]  [Citează] 



Va rog sa ma ajutati cu rezolvare . Multumesc .

Crysler
Grup: membru
Mesaje: 52
11 May 2010, 16:58

[Trimite mesaj privat]


Procedeul de rezolvare e asem?n?tor cu cel din problema anterioar?:


unde
Limita aceasta se face destul de u?or folosind criteriul cle?telui îns? nu sunt sigur daca v-a fost predat înc?.

Limita ini?ial? se reduce la


---
Knowledge is power. Power corrupts. Study hard. Be evil.
vero2010
Grup: membru
Mesaje: 16
11 May 2010, 17:12

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
Procedeul de rezolvare e asem?n?tor cu cel din problema anterioar?:


unde
Limita aceasta se face destul de u?or folosind criteriul cle?telui îns? nu sunt sigur daca v-a fost predat înc?.

Limita ini?ial? se reduce la


...dar cu Teorema lui l'Hospital cum se rezolva ca eu asa am incercat si nu am reusit . astept raspuns.

enescu
Grup: moderator
Mesaje: 3403
11 May 2010, 21:31

[Trimite mesaj privat]


Avem

Trecand la limita, rezultatul este 1.

bebein
Grup: membru
Mesaje: 386
12 May 2010, 09:13

[Trimite mesaj privat]


Teorema lui L'Hospital se foloseste cand suntem in cazurile de nedeterminare
ceea ce nu e cazul aici.


---
2 lucruri sunt infinite: universul si prostia omului...dar despre univers nu sunt inca sigur-Einstein )
bebein
Grup: membru
Mesaje: 386
12 May 2010, 09:18

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
Procedeul de rezolvare e asem?n?tor cu cel din problema anterioar?:


unde
Limita aceasta se face destul de u?or folosind criteriul cle?telui îns? nu sunt sigur daca v-a fost predat înc?.

Limita ini?ial? se reduce la

Scrierea aceea nu este corecta ...corect este:


---
2 lucruri sunt infinite: universul si prostia omului...dar despre univers nu sunt inca sigur-Einstein )
Crysler
Grup: membru
Mesaje: 52
12 May 2010, 10:04

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
[Citat]
Procedeul de rezolvare e asem?n?tor cu cel din problema anterioar?:


unde
Limita aceasta se face destul de u?or folosind criteriul cle?telui îns? nu sunt sigur daca v-a fost predat înc?.

Limita ini?ial? se reduce la

Scrierea aceea nu este corecta ...corect este:


Ce nu este corect la el ? Am avut un exerci?iu asem?n?tor într-o lucrare ?i am luat maxim de puncte pe el, ?i nu sunt din Grup ?colar Dacia ca s? zici c? e profesoru' vai sufletu' lui...


---
Knowledge is power. Power corrupts. Study hard. Be evil.
gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
12 May 2010, 16:07

[Trimite mesaj privat]


[Citat]

Scrierea aceea nu este corecta ...corect este:


Matematica este un bun loc in care se educa un bun simt de observatie si in care cunoasterea si abilitatea se imbina -ca sa fiu pe intelesul celor ce trebuie sa inteleaga- ca intr-un joc pe computer unrmarirea telului jocului si decimarea in masa a lucrurilor ce stau in drum. Uneori, cand omul muncitor decimeaza prea mult si asa nu se vede, daca scopul este atins mai devreme sau mai tarziu...

Din pacate in viatza, un cuvant nepotrivit in plus strica foarte mult.

In cazul de fatza:
Ce este scris mai sus este indiscutabil corect. Se inscrie in cadrul sistematic de reformatare de expresii pentru a le aduce intr-o forma fezabila...
Date fiind doua functii "convenabile" f si g definite "acolo undeva" si astfel incat in cele ce urmeaza sa nu avem nicaieri impartiri cu zero, putem scrie:

Acum exista un truc distinct, care transeaza partea cu logaritmul fara a da de "derivate urate"... anume rescriind cele de mai sus ca

si observand daca este cazul, deoarece in practica de bacalaureat este de obicei cazul ca probabil ca in partea cu ln(1+f(x)) / f(x) , eventual substutuind f(x) cu y (si asumand concergenta lui y spre zero cand x -> ?) avem de-a face cu limita standard:

Probabil ca exista (ca si mine) mii de profesori care au vazut de sute de ori astfel de probleme si au trebuit sa le explice, dar zeci de elevi nu au vrut sa inteleaga, deci au facut o schema de abordare care se scrie pe scurt

daca f(x) tinde la zero cand x tinde la acel "?". Spre dezamagirea generala sa gasesc atunci -ca si in cazul elaborarii unei legi constitutionale pentru a preveni in masa cine stie ce faradelege minora in comparatie cu cele ce chiar conteaza- o droaie de propunatori de probleme care propun probleme impotriva schemei... Este o tendintza ilogica din punctul de vedere al invatamantului de scheme in masa bine pus la punct prin meditatii de acasa, care pune betze in roate celor de la capatul acestui lant alimentar.

Problema data este o astfel de problema.
Din pacate acel
nu tinde la zero pentru x care tinde la infinit.

Acum avem o situatie pe un forum in care se bat toate acest directii contrare, iar eu doresc doar sa restabilesc concordia.
  • Desigur ca "solutia initiala", cea in care se trece cu buldozerul prin acest impediment, este valabila, deoarece punctele s-au dat.
  • Desigur ca acel ce a dat punctele a observat in plus ca expresia ilicit si implicit omisa, acel ln(1+y) / y, este marginita pentru y (pe post de sin de ceva) intre -1 si 1, dar acest lucru depaseste desigur cadrul schemei si al scopurilor invatamantului liceal.
  • Desigur ca cei ce observa subtilitatea doresc sa anunte acest lucru, in definitiv matematica are ceva cu gandirea si argumentarea exacta, iar cat timp nu stau toate argumentele (in ordinea care trebuie) "mai discutam"...
  • Desigur ca uneori se vede si clasa deosebita a unor oameni, care evita toate tergiversarile si dau solutia intr-o linie, lovind esentza problemei si a solutiei, cam tot asa cum un uliu vede din timp un roi de albine -de fapt nepericulos- in drumul sageata in jos spre tel.
  • Desigur ca eu raspandesc mai mult discordia, deoarece fac prea multe propozitii si de obicei nu sunt inteles cum de fapt am intentionat, limba romana pe care o practic din ce in ce mai rar nu este din pacate o stiinta exacta...


  • ---
    df (gauss)
    Crysler
    Grup: membru
    Mesaje: 52
    12 May 2010, 18:07

    [Trimite mesaj privat]


    1. N-am în?eles mare lucru în afar? de esen?ial
    sunt prost.
    2. O sa iau 9+ la mate la bac.
    3. Eu m? las de postat p-aici, logica în argumentare nu-i de mine...


    ---
    Knowledge is power. Power corrupts. Study hard. Be evil.
    gauss
    Grup: Administrator
    Mesaje: 6933
    12 May 2010, 19:24

    [Trimite mesaj privat]


    Frana da mana.

    [Citat]
    1. N-am în?eles mare lucru în afar? de esen?ial
    sunt prost.
    2. O sa iau 9+ la mate la bac.
    3. Eu m? las de postat p-aici, logica în argumentare nu-i de mine...


    (1) Prima parte este adevarata.
    (2) Problema pusa vizeaza acel + .
    (3) Subiectul a fost initiat de vero2010 cu o nelamurire, primul raspuns a facut nelamurirea mai mare, bebein (cu 300+ de mesaje de o calitate deosebita) a atins in doua postari scurte punctele nevralgice. Daca ea/el scrie "Scrierea aceea nu este corecta ..." si mentioneaza o relatie corecta, la obiect, dupa care vine ca din pistol contraintrebarea autista "Ce nu este corect la el ? Am avut un exerci?iu asem?n?tor...", (insotita de o remarca deplasata,) atunci poate ca este bine venit un raspuns la partea cu "ce nu este corect..." Am incercat sa-l dau in detaliu, pentru ca daca utilizatorul Crysler ar intelege acel punct, ar face un salt calitativ deosebit. (Ne aflam in filmul Karate Kid X, in care Karate Kid tocmai vopseste un gard si se intreaba de ce...)
    O rugaminte: Cum arata problema asemanatoare pomenita, ca vedem imediat cat de asemanatoare este.
    Ei bine, incorectitudinea este in detaliu.
    In primul raspuns, ce se foloseste, pentru a ne reduce la acel e^l ? Cum suna exact propozitia/lema aplicata? Vreau sa vad doar atat, magenta pe alb.

    Daca pretzul de a-l face pe vero2010 sa intzeleaga un punct important este de a pierde un membru al micii noastre comunitati (cu cam 20 de mesaje), regret, dar nu am de ales...

    Un sfat, deoarece problema noastra este mai intai una de educatie, apoi una de didactica si in ultimul rand una de matematica. (Aici, acest site nu are mijloacele parintilor sau ale scolii...) Ce-ar fi sa intrebam parintii sau pe un profesor -de matematica sau biologie- ce parere are despre schimbul de dialoguri de mai sus...

    P.S. Bebein, multzumiri din inima pentru efortul continuu.


    ---
    df (gauss)
    Crysler
    Grup: membru
    Mesaje: 52
    12 May 2010, 20:40

    [Trimite mesaj privat]


    S? tr?i?i, domn profesor, am in?eles mesajul.

    Chiar m-a intrigat problema pe care a?i adus-o în dezbatere. Am c?utat testul mai de mai sus pomenit, ?i exerci?iul sun? a?a:

    S? se rezolve:


    Rezolvarea din test o am în fa?? ?i arat? a?a:



    Unde


    Am aplicat mai jos criteriul cle?telui pentru a rezolva limita:

    Am împ?r?it prin
    ?i a rezultat



    Trecând la limit?, rezulta c?


    Limita ini?ial? atunci avea valoarea de


    Am luat punctaj maxim la exerci?iul acesta. Dac? e ne?tiutoare profesoara care ne-a ar?tat metoda aceasta cu
    atunci bate-o vina ?i Doamne' ajut?.

    Ok, nu e nicio problem? dac? disconsidera?i atât de mult un user, ?i v? pute?i lipsi atat de u?or de el, nu e treaba mea sa fac regulile casei, eu doar încercam s? ajut ?i în acelasi timp s? inv?? LATEX.

    Eu tot v? r?mân profund recunosc?tori pentru acest site, ?i dac? iau cât mi-am propus la BAC, inten?ionez în continuare s? v? trimit cumva o sticla de vin drept mul?umire. Sear? bun?, domnilor!

    stim?,
    userul cu 20...


    ---
    Knowledge is power. Power corrupts. Study hard. Be evil.
    [1] [2]  »   [Ultima pagină]


    Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47543 membri, 58560 mesaje.
    © 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ