Autor |
Mesaj |
|
Problema:
Razvan a participat la un concurs de aruncarea mingii la cosul de baschet.Pentru o aruncare corecta a mingii in cos primeste 8 puncte,iar pentru o ratare este penalizat 5 puncte.Dupa 26 de aruncari,Razvan a totalizat zero puncte.Cate cosuri a marcat?
si a zis domnul invatator asa:
Daca Razvan nu ar rata nicio aruncare ar totaliza
puncte.Diferenta
provine din faptul ca Razvan a ratat
aruncari.Deci a marcat 10 cosuri.
Si mami n-a inteles de ce adunam pe 8 cu 5 .
Poate ii explica cineva...
--- Anamaria
|
|
Cred ca problema e intentionata pentru ciclul primar, deci solutia pe care o propun este pentru "mami", nu pentru elev
8x-5y=0 si x+y=26, unde x=nr de aruncari nimerite, y=nr de ratari. De unde x=10.
Sunt sigur ca deja cunoasteti aceasta solutie, insa, din pacate, e cam tot cu ce as putea contribui.
Toate cele bune,
Adi
|
|
Pai,exact asta e problema;exclus ecuatii/sisteme de ecuatii,problema fiind pentru clasa a 3-a.In plus, pusa in sistem e 8x-5y, si nu inteleg de ce trebuie sa adun pe 5 cu 8,in rezolvarea "elementara"...
--- Anamaria
|
|
Dac? toate arunc?rile erau câ?tig?toare, R?zvan ob?inea 208 puncte. Acum, pentru fiecare aruncare pe care o transform?m din câ?tig?toare în necâ?tig?toare, trebuie s? sc?dem 8+5 puncte din total (8 puncte care fuseser? câstigate ?i 5 de penalizare). Prin urmare, pentru a ajunge la 0, trebuie sa transformam in necâ?tig?toare 208: (8+5) arunc?ri.
|
|
Da...trebuia sa ma fii gandit,ca defapt fiecarea aruncare ratata inseamna punctele "necastigate" plus alea de penalizare.(Adica,Razvan asta,pierde puncte ca mine bani...).Multumesc!
--- Anamaria
|