In ultima vreme m-au cam enervat problemele astea,desi invatatorii sunt de parere ca nu sunt foarte grele.
Rezolvarea pentru clasa a 4-a e cam asa:
Reprezentam drumul printr-un segment:
78km
|-----|-----------------------|
atat pargurge in prima etapa
|----------|------------| in a doua etapa pargurge jumatate din rest
2/5
ramanandu-i asadar
din drum.
Intuitiv ,se vede ca primul segment "lung"(adica dupa ce a parcurs cei 78 km) reprezinta 4/5 din drum.Asadar,cei 78 km parcursi initial reprezinta 1/5 din drum.In final,gasim lungimea drumului de
.
Observatia esentiala, in astfel de probleme, e o noua reprezentare a restului de drum si (re)impartirea acestuia.
Apasati "citeaza" ca sa vedeti figura mai exact.Din pacate,mai bine,n-am fost in stare sa o fac
"Au contraire" cu piticania de a 3-a care imi explica foarte pasional problemele de feul asteia,raman la parerea ca trebuie lasate pt. clasa a 5-a.