Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

[Subiect nou]   [Răspunde]
[1]
Autor Mesaj
clauvasilan
Grup: membru
Mesaje: 3
30 Mar 2010, 20:36

Clasa a 4-a    [Editează]  [Citează] 

Am nevoie de ajutor pt. tema fiicei mele: Dupa ce a parcurs 78 km si inca o jumatate din drumul ramas un automobilist crede ca mai are 2/5 din total. Cati km a parcurs in total?

bebein
Grup: membru
Mesaje: 386
30 Mar 2010, 19:33

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
Am nevoie de ajutor pt. tema fiicei mele: Dupa ce a parcurs 78 km si inca o jumatate din drumul ramas un automobilist crede ca mai are 2/5 din total. Cati km a parcurs in total?

daca notam cu d lungimea drumului atunci:



---
2 lucruri sunt infinite: universul si prostia omului...dar despre univers nu sunt inca sigur-Einstein )
ana fuia
Grup: membru
Mesaje: 1233
30 Mar 2010, 20:04

[Trimite mesaj privat]


In ultima vreme m-au cam enervat problemele astea,desi invatatorii sunt de parere ca nu sunt foarte grele.
Rezolvarea pentru clasa a 4-a e cam asa:
Reprezentam drumul printr-un segment:
78km
|-----|-----------------------|
atat pargurge in prima etapa
|----------|------------| in a doua etapa pargurge jumatate din rest
2/5
ramanandu-i asadar
din drum.
Intuitiv ,se vede ca primul segment "lung"(adica dupa ce a parcurs cei 78 km) reprezinta 4/5 din drum.Asadar,cei 78 km parcursi initial reprezinta 1/5 din drum.In final,gasim lungimea drumului de
.
  • Observatia esentiala, in astfel de probleme, e o noua reprezentare a restului de drum si (re)impartirea acestuia.
  • Apasati "citeaza" ca sa vedeti figura mai exact.Din pacate,mai bine,n-am fost in stare sa o fac
  • "Au contraire" cu piticania de a 3-a care imi explica foarte pasional problemele de feul asteia,raman la parerea ca trebuie lasate pt. clasa a 5-a.


  • ---
    Anamaria
    clauvasilan
    Grup: membru
    Mesaje: 3
    30 Mar 2010, 20:36


    Multumesc mult pt. ajutor, intr-adevar la nivel de clasa a V-a problema e mult mai usoara, pusa sub forma de ecuatie.

    [1]


    Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47548 membri, 58571 mesaje.
    © 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ