Nu am gasit la repezeala varianta, dar presupun ca este vorba de o inductie.
Daca verificarea ipotezei este mai usoara pentru n=1 si problema (mie in secunda asta necunoscuta) are sens pentru n=1 (si pasul de inductie de asemenea), atunci este de preferat verificarea aceasta. Nu numai ca problema se "extinde" putin, (continand astfel problema initiala), dar acest lucru da dovada din partea rezolvitorului de putina detasare de "formularul inductiei". Spre dezamagirea mea, unii profesori mai prefera taierea din puncte chiar in astfel de cazuri.
Un astfel de caz mi s-a intamplat si mie, se cerea (in acest sens) sa se demonstreze ca 1+2+...+n este cate este, pentru n > 1. Ei bine, eu am demonstrat incepand cu 1, pentru ca nu suport fractiile cu numaratori "prea mari", motivul initial de taiere de puncte a fost faptul ca "s-a cerut pentru n>1, dar relatia 1>1 este falsa", motivul final a fost faptul ca 1+2+...+1 nu are sens. (Dar desigur ca 1+2+...+2 are!). Iar azi as demonstra incepand cu zero formula (in sfarsit scrisa in forma ei proprie)...
(Faptul ca am pierdut puncte "pe nedrept" m-a pregatit mai bine pentru viatza decat inductia insesi.)
Astfel de discutii sunt de cele ori mai mult (lansate si) duse pana in panzele murdare de oameni care au ratat o cariera politica de convingere prin tergiversare sau o cariera de avocat specializat pe apararea clientilor prin (a)gramatica ilicit strecurata in litera legii.