Autor |
Mesaj |
|
SUBIECTUL II
1.
c) sa se determine valoarea maxima a functiei f:[1;3]->R, f(x)=-2x+5.
ce imi cere aici? sa inlocuiesc 1 si 3 in functie si vad unde iese mai mare? si iau si punctul 2 din interval? sau e vorba despre altceva?
2.
a) coordonatele punctului de intersectie al graficului functiei f cu axa Oy.
f:R->R, f(x)= 2/(x^2+1) -- inseamna sa calculez f(0)=2/(0+1)= 2 nu-i asa? si punctul de intersectie e (0,2)?
|
|
La 1 c calculezi doar in pct 3 si la 2 a e bine .
--- costin
|
|
auzi?
da' tu cine esti?
|
|
[Citat] La 1 c calculezi doar in pct 3 si la 2 a e bine . |
.....pt valoarea maxima a functiei nu trebuia sa ia si valoarea in 0 ?k in 0 da val maxima...
--- Matematica e frumoasa pt cine o intelege...
|
|
[Citat] [Citat] La 1 c calculezi doar in pct 3 si la 2 a e bine . | .....pt valoarea maxima a functiei nu trebuia sa ia si valoarea in 0 ?k in 0 da val maxima... |
Maximumul e cerut clar pe intervalul
. Toate numerele ce nu sunt in acest interval se ignora. Deoarece functia este liniara iar coeficientul dominant este negativ (egal cu -2) functia este strict descrescatoare deci valoarea maxima este
.
---
Euclid
|
|
se poate reprezenta grafic si atunci este evident punctul de maxim
|
|
[Citat] se poate reprezenta grafic si atunci este evident punctul de maxim |
Ai dreptate, numai ca ceea ce este evident din reprezentarea grafica trebuie transpus in mod riguros pe hartie.
---
Euclid
|
|
reprezentarea grafica a fct este des fol. in pb. legate de determinarea nr. de rad. reale ale unei ec. si in discutia naturii radacinilor atunci cand ec. contine param. variabili. Daca in acest caz este suficient sa reprezint grafic si sa discut, de ce as mai intra in detalii in cazul pb mentionate atata timp cat se vede cu ochiul liber (fara drept de tagada) care este valoarea maxima?
sau pb de genul f(x)=max(2/x/, 3x-1, /x2-1/) le rezolv folosind reprezentarea grafica...cel putin eu asa vad lucrurile...
|
|
[Citat] reprezentarea grafica a fct este des fol. in pb. legate de determinarea nr. de rad. reale ale unei ec. si in discutia naturii radacinilor atunci cand ec. contine param. variabili. Daca in acest caz este suficient sa reprezint grafic si sa discut, de ce as mai intra in detalii in cazul pb mentionate atata timp cat se vede cu ochiul liber (fara drept de tagada) care este valoarea maxima?
sau pb de genul f(x)=max(2/x/, 3x-1, /x2-1/) le rezolv folosind reprezentarea grafica...cel putin eu asa vad lucrurile... |
Reprezentarea grafica e doar o metoda de a intui raspunsul. La nivel de liceu trebuie sa vii cu un argument mai solid. Sunt insa multe exemple unde n-ai cum sa-ti dai seama de ce se intampla, chiar presupunand ca ai reprezentat grafic functiile. Si apoi, orice reprezentare grafica presupune folosirea unui instrument (e.g. calculator).
Exemplu: graficele functiilor
si
aproape coincid pe intervalul [-2,0].
---
Euclid
|
|
Uneo. est. suf. sa rep. doa. graf. funct., dar. es. f. greu s. obt. toate pctl. ps in joc cu ac. metd...
D. ac. es. bin. s. s. dea si un arg. mat. care sa coresp. baremului.
K altf. dep. f. mult d. cel c. corect. ce e scr. .
In pls, dak o fct. es. lin. d. c. s. nu o dezv. corectorului ?
P-te. ptr. k tr. sa scr. o lin. in pls?
P.S. Cer scuze oficial pentru acest mod de scriere, dar am fost foarte in graba sa scriu cateva lucruri, pe care daca le scurtam si ramaneam la obiect, poate ca nu-mi luau atatea linii si timp...
--- df (gauss)
|