|
|
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
|
|
|
|
|
[1]
Autor |
Mesaj |
|
Ministerul Educatiei a publicat la http://subiecte2009.edu.ro/bacalaureat/
atat forma finala a subiectelor de Bac, cat si indicatiile lor de rezolvare. In acest sfarsit de saptamana vom face modificarile necesare in rezolvarile noastre din iBac.
--- Pitagora,
Pro-Didactician
|
|
Completam erata de pe site-ul ministerului cu urmatoarele observatii: Erata MT2 (2009)
- v. 2, sub. II, ex. 2(b): enuntul este complet schimbat!
- v. 51, sub. II, ex. 1(c): enuntul este schimbat (neesential, dar schimbat).
- v.76, sub. II, ex 1(b): raspunsul din indicatiile de pe site-ul ministerului este gresit (coeficientul (2,2) al matricii este egal cu -a+20)
- v. 78, sub. II, ex. 1(c): enuntul este schimbat (neesential, dar schimbat).
- v. 82, sub. II, ex. 1(b): enuntul este schimbat (enuntul de la 1/02/2009 era fals).
- v. 89, sub. II, ex. 1: indicatiile de pe site-ul ministerului raspund la alte inatrebari.
- v. 5, sub. III, ex. 1(b): enuntul este schimbat (enuntul de la 1/02/2009 era fals).
- v. 28, sub. III, ex. 2(a): la indicatii se calculeaza o integrala definita (enuntul cere primitiva).
- v. 79, sub. III, ex. 2(a): enuntul este schimbat (limita inferioara a integralei).
Per ansamblu, consideram ca subiectele si indicatiile publicate sunt corecte. Erata reflecta schimbarile operate asupra variantelor originale, publicate in data de 1/02/2009. Se pare ca, intre timp, s-a operat o actualizare "tacita", noile variante avand data de 6 aprilie (in interiorul fisierelor pdf).
In viitorul imediat vom publica si erata aferenta programei MT1 ...
---
Euclid
|
|
La MT1, avem mai multe observatii legate de indicatiile Ministerului, asa ca le spargem pe bucati. Marea majoritatea a indicatiilor sunt corecte, dar multe din ele sunt extrem de scurte si/sau ascunse, putand fi intelese doar de persoane cu serioase cunostiinte in domeniu. Prezentam primul pachet de greseli:
Erata MT1, subiectul II
v 1, pb 1 a) : Indicatia "prin calcul direct" poate produce confuzie
v 2, pb 2 c) : t^5 nu este neaparat 3, poate fi si -3.
v 4, pb 1 c) : indicatia nu ajuta in nici un fel la rezolvare
v 6, pb 1 c) : este nevoie de q>r
v10, pb 1 b) : greseala de tipar; trebuie x=alpha^{-2}
v20, pb 2 c) : In enunt trebuie adaugat ca triunghiul nu este degenerat.
v26, pb 1 a) : Indicatia "prin calcul direct" poate produce confuzie
v27, pb 1 b) : Indicatia "prin calcul direct" poate produce confuzie
v28, pb 1 b) : Indicatia "Se verifica prin calcul" poate produce confuzie
v33, pb 2 c) : Afirmatia falsa, rezolvare gresita. Contraexemplu n=3.
v36, pb 1 c) : Mai trebuia discutat si cazul A=0_2.
v44, pb 2 b) : Abordare gresita deoarece nu s-au considerat multiplicitatile
v45, pb 1 b) : Indicatia "Se verifica prin calcul" poate produce confuzie
v47, pb 2 b) : Incomplet, trebuie mentionate multiplicitatile
v51, pb 2 a) : in loc de "nu comuta" trebuie "nu sunt egale"
v52, pb 2 b) : greseala de tipar; trebuie f(xy)=xy+1
v54, pb 1 c) : "deci raspunsul este negativ" poate produce multe confuzii
v55, pb 1 b) : Ultima propozitie este inutila.
v60, pb 2 b) : confuzie in final: P nu este GL_2(R) ci O_2(R) (grupul ortogonal); solutia nu merge caci se foloseste un rezultat care nu are cum sa fie cunoscut in liceu.
v60, pb 2 c) : se foloseste in mod esential observatia gresita facuta in rezolvarea punctului b) deci solutie gresita
v63, pb 2 a) : Gresit; abordarea aceasta nu tine seama de multiplicitatea unei radacini
v70, pb 2 b) : Toata partea cu bijectivitatea functiei este inutila
v70, pb 2 c) : In enunt se presupune implicit ca legea este asociativa!
v72, pb 1 c) : Indicatia "Prin calcul direct" este o gluma nereusita in acest caz!
v87, pb 2 c) : Greseala in mijlocul sirului de egalitati
v98, pb 1 c) : Sistemul poate avea si o infinitate de solutii reale, una singura cu toate elementele intregi; solutie incompleta
v100, pb 1 a) : Calcule gresite
--- Pitagora,
Pro-Didactician
|
|
Erata MT1, Subiectul I:
v8, 1 : Greseala de tipar: se citeste z^2 in loc de z^4
v13, 6 : Incomplet: din cos B=cos 2C, in general nu rezulta neaparat B=2C.
v16, 5 : Indicatia este prea complicata (faceti desenul sa va convingeti!).
v18, 4 : Enuntul poate genera complicatii la corectura. Exista destui profesori care-l considera pe 1 numar prim.
v20, 1 : Indicatia este de fapt enuntul exercitiului
v23, 1 : Formula folosita si rezultatul sunt gresite
v26, 2 : Concluzia ar trebui sa fie "fofof este descrescatoare"
v62, 6 : Indicatia contine un argument incomplet
v63, 3 : Rezultatul poate fi simplificat: una din multimi o contine pe cealalta.
v68, 6 : Indicatia a ales o cale prea complicata
v69, 5 : Incomplet; este omis un argument esential
v71, 5 : N-ar fi stricat sa mai apara si Ceva in indicatie
v71, 6 : La modul cum este redactata indicatia, mai mult va produce confuzie
v74, 3 : Calcule si rezultat gresite
v81, 2 : Incomplet; mai trebuie verificat faptul ca radacinile sunt reale.
v84, 6 : Mai multe greseli de tipar
v87, 3 : Greseala de tipar
v88, 6 : Gafa mare, rezultat gresit. In cadranul IV functia cosinus ia valori pozitive.
v94, 4 : Enuntul poate genera complicatii la corectura. Exista destui profesori care-l considera pe 1 numar prim.
v97, 2 : Greseala de tipar: 16 in loc de 12, etc
--- Pitagora,
Pro-Didactician
|
|
Actualizarea subiectelor (inclusiv o gramada de imbunatatiri) este reflectata pe site. Vom reveni cu ultima parte a listei de schimbari/scapari/greseli in zilele urmatoare (subiectul III, MT1).
---
Euclid
| [1]
Legendă:
|
Access general
|
Conţine mesaje necitite
|
47559 membri,
58582 mesaje.
|
|
|
|
|
|
|
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ
|