Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

Forum » Bacalaureat 2007 » varianta 02 M2
[Subiect nou]   [Răspunde]
Autor Mesaj
Pitagora
Grup: Administrator
Mesaje: 4750
05 Feb 2007, 00:55

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
Tot la varianta 02 sub.III,e
nu stiu cum vine A+A^2+A^3+A^4+A^5+A^6

Mai intai se determina f(1)=1-1=0. Deci matricea este
.
Se calculeaza pe rand puterile matricei si apoi se aduna. De exemplu


[Citat]
si in manualul pt a cata clasa se gaseste asa ceva?

Clasa XI-a la capitolul despre Matrice


---
Pitagora,
Pro-Didactician
Pitagora
Grup: Administrator
Mesaje: 4750
05 Feb 2007, 00:57

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
Dar de cine depinde rezolvarea celor de la M2 ?
De aceleasi persoane care acum lucreaza mai mult la M1_1 si care-si vor mai face din ce in ce mai mult timp si pentru celelalte M-uri.


---
Pitagora,
Pro-Didactician
kemell
Grup: membru
Mesaje: 39
05 Feb 2007, 01:31

[Trimite mesaj privat]


ok. Am priceput, nu stiu de ce ma gandeam la inductie.

Iar la sub III,f


---
www.eBacalaureat.ro
kemell
Grup: membru
Mesaje: 39
05 Feb 2007, 01:41

[Trimite mesaj privat]


Imi cer scuze daca devin insistenta.


---
www.eBacalaureat.ro
kzoom4
Grup: membru
Mesaje: 65
06 Feb 2007, 23:12

[Trimite mesaj privat]


O suma de numere impare precum: 1+3+5+7+....+21 cu ce formula se determina?


---
Ionut
Natasa
Grup: membru
Mesaje: 302
06 Feb 2007, 23:23

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
Un produs de numere impare precum: 1+3+5+7+....+21 cu ce formula se determina?


Ceea ce ai scris nu este produs, ci este o suma de numere naturale impare consecutive, care se calculeaza in felul urmator:

Se aduna primul termen din suma cu ultimul termen din suma, rezultatul se inmulteste cu numarul termenilor sumei, iar produsul obtinut se imparte la 2.

Natasa


---
*Un matematician care nu are ceva de poet, nu va fi niciodata un perfect matematician.* (K.Weierstrass)
Euclid
Grup: Administrator
Mesaje: 2659
06 Feb 2007, 23:28

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
Un produs de numere impare precum: 1+3+5+7+....+21 cu ce formula se determina?


Suma termenilor consecutivi dintr-o progresie aritmetica.


---
Euclid
kzoom4
Grup: membru
Mesaje: 65
06 Feb 2007, 23:42

[Trimite mesaj privat]


Imi cer scuze pentru greseala grava comisa.


---
Ionut
gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
06 Feb 2007, 23:59

[Trimite mesaj privat]


Johnutz, fa cate greseli poti, anume aici! (Eventual si la lic, DAR NU IN BAC!)

No, cu suma aia faina,
uite un principiu simplu, iau numerele din 3 in 3, primele,
cate imi incap pe rand, am chef sa le adun...

1+4+7+10+13+16+19+22+25 = ?

O idee simpla este sa observ ca aceste numere nu's la intamplare.

Facem un "tabel":

Adunam tot ce-i in "tabel".

Daca adunam intai pe linii, obtinem de doua ori suma cautata.
Daca adunam (intai) pe coloane obtinem
pe fiecare coloana 26
in total sunt 9 coloane,
deci 9*26

Suma cautata este deci 9*26/2 .

Poti aplica aceeasi fenta la suma ta? Sau la alte sume de termeni consecutivi n cine stie ce progresie aritmetica stupida?


In fine, pentru cei cu pedantza in scriere mai inserez si solutia standard de reducere la o problema cunoscuta, pe care nu stim s-o rezolvam:



---
df (gauss)
Natasa
Grup: membru
Mesaje: 302
07 Feb 2007, 00:09

[Trimite mesaj privat]


Gauss a scris:
1+4+7+10+13+16+19+22+25 = ?

O idee simpla este sa observ ca aceste numere nu's la intamplare.

Facem un "tabel":

Adunam tot ce-i in "tabel".

Daca adunam intai pe linii, obtinem de doua ori suma cautata.
Daca adunam (intai) pe coloane obtinem
pe fiecare coloana 26
in total sunt 9 coloane,
deci 9*26

Suma cautata este deci 9*26/2 .
Pana aici este scris de Gauss


Ce urmeaza este scris de Natasa:

Asa lucram la clasa a V-a.

Natasa a terminat de scris


---
*Un matematician care nu are ceva de poet, nu va fi niciodata un perfect matematician.* (K.Weierstrass)


Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47559 membri, 58582 mesaje.
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ