Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

Forum » Bacalaureat 2008 » Plan de Lucru?-Sfat Pro-Didactica rog
[Subiect nou]   [Răspunde]
[1]
Autor Mesaj
emilschwab
Grup: membru
Mesaje: 165
16 Mar 2008, 18:46

[Trimite mesaj privat]

Plan de Lucru?-Sfat Pro-Didactica rog    [Editează]  [Citează] 

As vrea sa intreb. Poate cei care sunt mai aproape de Ministerul Educatiei stiu.
Daca se vor schimba variantele, care este calea de urmat acuma, pentru cineva care vrea sa treaca in mod cinstit de bacalaureat.

Sa continui cu I, II, III cum am facut pana acuma, sau sa merg numai pe I de la fiecare varianta ( MT1 - ma refer), pe ideea ca de aici nu se va schimba prea mult. Ce sfat imi dati? Adica nu vreau sa ma trezesc ca am facut degeaba sute de b), c) infernale ca cele de la 018 si apoi sa nu mai am timp pentru noile subiecte?


---
Emil
Pitagora
Grup: Administrator
Mesaje: 4750
13 Mar 2008, 18:15

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
As vrea sa intreb. Poate cei care sunt mai aproape de Ministerul Educatiei stiu.
Daca se vor schimba variantele, care este calea de urmat acuma, pentru cineva care vrea sa treaca in mod cinstit de bacalaureat.

Sa continui cu I, II, III cum am facut pana acuma, sau sa merg numai pe I de la fiecare varianta ( MT1 - ma refer), pe ideea ca de aici nu se va schimba prea mult. Ce sfat imi dati? Adica nu vreau sa ma trezesc ca am facut degeaba sute de b), c) infernale ca cele de la 018 si apoi sa nu mai am timp pentru noile subiecte?


Din pacate noi nu avem de unde sti exact ce modificari se vor face la subiecte. Nici un membru al echipei noastre nu are nici o legatura cu Ministerul Educatiei. Putem doar sa ne exprimam banuiala ca nu vor fi schimbari majore ca format si cadru. Adica vor pastra aceleasi functii si familii de matrice si vor mai schimba la unele probleme punctul c) cu unul mai accesibil.

Strategia care ar minimiza efortul este probabil sa lucrati toate variantele de la subiectul I si de la celelalte materii si dupa 12 aprilie va concentrati pe Matematica subiectele II si III.

Suntem in asentimentul majoritatii ca acest Bacalaureat 2008 este unul din cele mai prost organizate vreodata. Nu credem insa ca profesorii care au facut subiectele sunt cei care trebuie acuzati. Ei au creat probleme de tipul care li s-a cerut. Daca li s-ar fi cerut subiecte de un format diferit ati fi avut probleme mai accesibile. Cautati adevaratii vinovati in conducerea Ministerului Educatie.

Din pacate este mult prea tarziu pentru a schimba ceva anul acesta. Ar fi frumos ca pe viitor Ministerul sa fie condus de persoane care inteleg fenomenul educational si aceste examene sa fie pregatite printr-o dezbatere de-a lungul a cativa ani intre specialisti in domeniu si nu desfasurate dupa cum intelege un sef de santier de constructii.


---
Pitagora,
Pro-Didactician
alext
Grup: membru
Mesaje: 157
14 Mar 2008, 00:04

[Trimite mesaj privat]



Sfatul meu este sa stam cu toti mai relaxati,sa apreciem totusi unele probleme misto din variantele de mate de anul acesta,si sa nu uitam ca,intr-adevar,per total, bacul(si mai ales cel de anul acesta) este o porcarie de examen.


---
top
Goldbach
Grup: membru
Mesaje: 295
14 Mar 2008, 03:37

[Trimite mesaj privat]


Chiar daca unele subiecte vor suferi modificari faptul ca le-ati lucrat si pe acelea nu este munca inutila...capacitatile intelectuale care vi se dezvolta pot fi utile la alte rezolvari. Pana la urma asta e rostul matematicii !!!

emilschwab
Grup: membru
Mesaje: 165
16 Mar 2008, 11:07

[Trimite mesaj privat]


"Nu credem insa ca profesorii care au facut subiectele sunt cei care trebuie acuzati


Din pacate, cred ca si ei sunt vinovati. Daca ministerul & comp. sunt incompetenti, de ce trebuie sa se supuna lor si nu protesteaza impotriva absurditatilor? Ei sunt zeci de mii ...


---
Emil
gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
16 Mar 2008, 18:46

[Trimite mesaj privat]


Nu raspund la nici o intrebare (sau raspuns) de mai sus, mentionez insa ceva ce poate relaxeaza lucrurile. Pe vremuri, era ceva miza pa olimpiadele de matematica, cine le castiga si cum, ce subiecte se vor da, care gazete trebuie citite si problemele carui profesor trebuie aprofundate... Unii care intrau in concurs aveau senzatia ca toti ceilalti din sala sunt dusmani, aveau priviri obscure intre crepuscular si nocturna bezmetice, cam asa ca in filmele de duzina cu caratisti cu telul maxim de a-i bate pe toti ceilalti. Bun, asa vazuta treaba matematica era doar un pretext. Mai erau unii colegi ce se duceau in toaleta pentru a toci ultimele formule. As mai fi inteles, daca se duceau ca sa mediteze in sensul caratistilor tocmai amintiti, pentru ca in vagonul de dormit se spuneau oricum bancuri pana la 4 dimineata. Dar din pacate toceala era partea esentiala. A posteriori, unii reuseau prin aceasta metoda sa isi faca ceva avantaje in fata examenului olimpic, altii poate ca nu. Cei ce trei zile in urma nu jucasera decat fotbal aveau aceleasi sanse statistice in fata neprevazutului. Au mai trecut anii, dusmani si prieteni la categoria de olimpiade matematice de oras sau judet sau tara au devenit buni prieteni, materia de la facultate s-a dovedit a fi o cu totul alta, iar accentul pe structura nu pe truc sau cine stie ce artificiu de calcul s-a dovedit a fi major, toata experienta de olimpiade era cam acoperita intrinsec in cunostintele din primii ani de facultate, au venit ani de dupa facultate, cand munceste omu' pe afara la calculator este nevoie de o cu totul alta metoda de a aborda contabilitatea (ca mai mult nue e) din pnct matematic sau informatic.

Ce m-a ajutat insa foarte mult din liceu, a fost (si este) rutina de a opera rapid si cu incredere cu formule matematice. Aceasta rutina ar trebui sa stea in prim plan pentru orice elev. Exista o viata de dupa bac, matematica este inca greu de evitat dupa aceea, iar o gandire solida, cele cateva incercari de a apuca o problema, indaratnicia cu care se incearca rezolvarea unei probleme pe cont propriu sunt experiente ce se pot transa doar in liceu, unde omu' are timp muuuuuuuuuult, oameni buni, dupa aia, timpul liber va tinde rau la zero...

Deci, ramane de citit orice problema de rutina sau de estetica, rezolvata de o mana in care aveti incredere, de discutat cu prietenii buni (nu rivali in sensul caratistilor aia...), citit orice carte de literatura in romana, engleza, franceza, spaniola, germana, ... ce pare a fi citibila cu sau fara dictionar, in care autorul are un stil cuceritor de la prima propozitie, acelasi stil este de adoptat in comunicarea de zi cu zi, in examenul de mate sau de fizica sau de limba si literatura preferata, sau de geografie, un fotbal cu prietenii (nu cu caratistii), un mers la teatru (cu prietenii, nu cu snobii) daca e prin zona, si cam atat. Pentru mine macar, chestia asta cu MTx-urile este ca incercarea de a vinde o marfa, pretul fiind propria existenta (salariu). In curand va fi si experienta pedagogica, didactica, estetica de partea celor ce pun marfa pe piata, numai elevi care sa accepte nivelul intelectual (fara tocit/buchisit imbaxit/catadixit pus mana pe carte) in masa...

O experienta matematica este poate mai importanta decat birocratia pregatirii exacte la subiect. Dar numai poate (si nu pentru oricine)... Deci mai intai este de raspuns la intrebarea: Cine sunt eu, ce vreau de la liceu, am incredere in cine ce-mi spune ce drum ar putea sa-mi fie cel bun, cat timp si suport am ca sa pot sa fiu cine vreau eu... ?!
In termeni de maidan:
Dau bacu' deja la dreacu
sau de dragu' lu' babacu'
sau ca banc baut cu tuica, cand imi scot din frac fituica incropita intr-un bar, completata-n celular, fara boaba de habar
sau ma-mbrac in zi turbata cu bentita sau cravata ca sa fac cat pot sa fac dintr-un amarat de bac...

Toate bune, numa' bine, bafta!


---
df (gauss)
[1]


Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47558 membri, 58580 mesaje.
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ