Autor |
Mesaj |
|
Va salut,
As dori sa contribui si sa fiu si ajutat cu solutii la MT1 (mate-info). Am rezolvat de la 001-006 tot, cu exceptia:
Problema 4/I-005
Problema 1, c/II-006
La problema 4, I-005, nu este clar pentru mine: f(1)=f(4), ceea ce cer ei, inseamna ca f(2) sau f(3) au/n-au voie sa fie egale cu f(1)? De exemplu f(1)=f(4)= 1, f(2)=2 si f(3) = 1 este o functie buna la numaratoare? Sau numai f(1)=f(4)?
La cealalta: Pentru n impar, orice transpozitie la puterea n este ea insasi. Dar pentru n par am gasit, pornind de la sugestia lor in cazul n=4, permutarea care are pe linia a doua in ordine: 3, 2, 4, 5, 6, ...., n, 1. Asta la puterea n este ea insasi. Dar nu stiu sa demonstrez asta riguros....
Ultima idee: Redactarea si mai ales editarea solutiilor in Latex sau Word cere mult timp. Nu se pot posta solutii scrise (citet) de mana?
Multumesc,
Emil
--- Emil
|
|
[Citat] La problema 4, I-005, nu este clar pentru mine: f(1)=f(4), ceea ce cer ei, inseamna ca f(2) sau f(3) au/n-au voie sa fie egale cu f(1)? De exemplu f(1)=f(4)= 1, f(2)=2 si f(3) = 1 este o functie buna la numaratoare? Sau numai f(1)=f(4)? |
Functia f(1)=f(4)= 1, f(2)=2 si f(3) = 1 se numara! Revin cu rezolvarea completa spre seara.
[Citat] Ultima idee: Redactarea si mai ales editarea solutiilor in Latex sau Word cere mult timp. Nu se pot posta solutii scrise (citet) de mana?
|
Am inteles ca ideea aceasta este destul e populara si ca au aparut deja pe Internet unele rezolvari scrise de mana si scanate.
La fel ca anul trecut, subiectele actuale vor mai suferi modificari la 12 aprilie (este drept inca nu am vazut greseli majore in ele). Daca am scana rezolvari scrise de mana, atunci va trebui sa ne apucam sa le scriem din nou dupa 12 aprilie pe unele. Acesta este doar un motiv pentru care ProDidactica nu va posta rezolvari scrise de mana. Un alt motiv este ca odata scrise rezolvarile in LaTeX, noi le vom oferi si grupate pe teme, ceea ce ar putea ajuta la invatare.
--- Pitagora,
Pro-Didactician
|