Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

Forum » Cutia cu sugestii » Cateva observatii...
[Subiect nou]   [Răspunde]
[1]
Autor Mesaj
petrebatranetu
Grup: moderator
Mesaje: 3161
13 Jan 2007, 22:25

[Trimite mesaj privat]

Cateva observatii...    [Editează]  [Citează] 

1) Am vazut ca sunt vreo 230 de colaboratori.Dar pe site apar doar cativa...Invitati pe toata suflarea la discutii.Asa invatam.Comunicand si impartasind experienta acumulata.Ca atunci cand plecam "DINCOLO" nu luam nimic cu noi...
2) Problemele propuse pentru o anumita clasa le rezolvam cu cunostinte cel mult pana la clasa respectiva...Nu stiu daca administratorii site-ului locuiesc pe plaiuri mioritice.Daca DA,atunci cunosc programa analitica.In general la noi (pe la concursuri,mai ales) subiectele propuse au tendinta sa depaseasca UN PIC programa(adica elevul sa stie mai mult decat ar trebui sa stie pentru clasa respectiva).Ori lucrul asta ma cam duce cu gandul la DOPAJ.Sunt n probleme care se pot rezolva numai cu cunostinte acumulate (strict) pentru clasa respectiva.O problema de matematica este ca o picatura de apa intr-un ocean... Astept si parerea domniilor voastre...Cu deosebit respect...
Un prof.


---
Doamne ajuta...
Petre
Euclid
Grup: Administrator
Mesaje: 2659
05 Jan 2007, 13:01

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
1) Am vazut ca sunt vreo 230 de colaboratori.Dar pe site apar doar cativa...Invitati pe toata suflarea la discutii.Asa invatam.Comunicand si impartasind experienta acumulata.Ca atunci cand plecam "DINCOLO" nu luam nimic cu noi...
2) Problemele propuse pentru o anumita clasa le rezolvam cu cunostinte cel mult pana la clasa respectiva...Nu stiu daca administratorii site-ului locuiesc pe plaiuri mioritice.Daca DA,atunci cunosc programa analitica.In general la noi (pe la concursuri,mai ales) subiectele propuse au tendinta sa depaseasca UN PIC programa(adica elevul sa stie mai mult decat ar trebui sa stie pentru clasa respectiva).Ori lucrul asta ma cam duce cu gandul la DOPAJ.Sunt n probleme care se pot rezolva numai cu cunostinte acumulate (strict) pentru clasa respectiva.O problema de matematica este ca o picatura de apa intr-un ocean... Astept si parerea domniilor voastre...Cu deosebit respect...
Un prof.


1. Am fi incantati sa avem mai mult feed-back pe forum, dar se pare ca majoritatea utilizatorilor se marginesc sa consulte problemele de pe site.

2. Vrem sa ne adresam unei paturi cat mai largi de elevi si profesori. La capitolul "olimpici", Romania ocupa un loc fruntas, iar site-uri cu probleme de olimpiada exista destule. Si pe noi ne amuza sa rezolvam probleme mai deosebite (continuati sa trimiteti !), insa, repetam, nu aceasta este directia noastra principala. Invatamantul matematic romanesc nu mai este insa ceea ce a fost, iar acest lucru trebuie schimbat neaparat.

2'. Problemele din lumea reala nu au atasate notite pe care sa scrie "rezolvati numai cu cunostinte de clasa a VI-a". Este adavarat ca o solutie mai simpla (din acest punct de vedere) poate parea mai atractiva, dar de cele mai multe ori solutia nu intra in miezul problemei si in realitate poate fi mai complicata. Va rugam din suflet, daca nu va place solutia postata, contraziceti autorul respectiv propunand alta solutie. De aici, intr-adevar, toata lumea are numai de castigat.



---
Euclid
petrebatranetu
Grup: moderator
Mesaje: 3161
06 Jan 2007, 02:31

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
[Citat]
1) Am vazut ca sunt vreo 230 de colaboratori.Dar pe site apar doar cativa...Invitati pe toata suflarea la discutii.Asa invatam.Comunicand si impartasind experienta acumulata.Ca atunci cand plecam "DINCOLO" nu luam nimic cu noi...
2) Problemele propuse pentru o anumita clasa le rezolvam cu cunostinte cel mult pana la clasa respectiva...Nu stiu daca administratorii site-ului locuiesc pe plaiuri mioritice.Daca DA,atunci cunosc programa analitica.In general la noi (pe la concursuri,mai ales) subiectele propuse au tendinta sa depaseasca UN PIC programa(adica elevul sa stie mai mult decat ar trebui sa stie pentru clasa respectiva).Ori lucrul asta ma cam duce cu gandul la DOPAJ.Sunt n probleme care se pot rezolva numai cu cunostinte acumulate (strict) pentru clasa respectiva.O problema de matematica este ca o picatura de apa intr-un ocean... Astept si parerea domniilor voastre...Cu deosebit respect...
Un prof.


1. Am fi incantati sa avem mai mult feed-back pe forum, dar se pare ca majoritatea utilizatorilor se marginesc sa consulte problemele de pe site.

2. Vrem sa ne adresam unei paturi cat mai largi de elevi si profesori. La capitolul "olimpici", Romania ocupa un loc fruntas, iar site-uri cu probleme de olimpiada exista destule. Si pe noi ne amuza sa rezolvam probleme mai deosebite (continuati sa trimiteti !), insa, repetam, nu aceasta este directia noastra principala. Invatamantul matematic romanesc nu mai este insa ceea ce a fost, iar acest lucru trebuie schimbat neaparat.

2'. Problemele din lumea reala nu au atasate notite pe care sa scrie "rezolvati numai cu cunostinte de clasa a VI-a". Este adavarat ca o solutie mai simpla (din acest punct de vedere) poate parea mai atractiva, dar de cele mai multe ori solutia nu intra in miezul problemei si in realitate poate fi mai complicata. Va rugam din suflet, daca nu va place solutia postata, contraziceti autorul respectiv propunand alta solutie. De aici, intr-adevar, toata lumea are numai de castigat.

Problema nu e ca nu-mi plac solutiile,unele din ele fiind excelente,din care am invatat si eu,dar cand sunt la catedra in fata unei clase de elevi de-a VI a, sa zicem,si trebuie sa rezolv o problema ,ce le spun? e de-a VI a dar o rezolvam cu cunostinte de-a VIIa,a VIII a...Si intradevar frumusetea sta in a rezolva problema cu cat mai putine cunostinte...Si apoi eu dau problema.Elevul trebuie s-o rezolve cu cat a invatat pana in acest moment nu?Sunt de acord cu orice solutie corecta dar ma straduiesc sa gasesc si sa dau solutii cat mai simple,care sa placa tuturor.Si cand citeste solutia sa zica: "Cum nu m-am gandit si eu?" D-aia e frumoasa matematica!


---
Doamne ajuta...
Petre
Natasa
Grup: membru
Mesaje: 302
06 Jan 2007, 10:18

[Trimite mesaj privat]


Domnul Euclid a scris:

* [b][/b]Invatamantul matematic ramanesc nu mai este insa ceea ce a fost, iar acest lucru trebuie schimbat neaparat *.(Nu stiu sa citez altfel)

Da, asa este. Dar de la vorbe pana la fapte este cale lunga. Mentalitatile trebuiesc schimbate. Cea mai mare greseala se face la pregatirea studentilor, viitori profesori, pentru actul didactic. Nu mai pun la socoteala manualele care, sunt adevarate bombe cu efect distructiv pentru zeci de ani.

Dumneavoastra, aici, ma rog, daca tineti cont de propunerea mea, ar trebui sa aveti prezentarea unor exercitii si probleme, metodic. Adica, despicat firul in patru, la fiecare problema sau exercitiu propus spre rezolvare, ca si cand ai fi in fata unui elev blocat mintal si tu trebuie sa-i destupi mintea.

Am observat ca utilizatorii urmaresc mai putin rezolvarea, sa zicem * mura in gura *, si mai mult explicatiile date asupra modului de rezolvare. Problemele propuse, asa-zise, la nivel de clasa a VI-a,... , sincer, sunt mult prea grele pentru elevii cu care lucram pe teren. Departe de mine gandul sa jignesc.

Un absolvent, profesor in primii ani de invatamant, habar nu are cum sa abordeze un exercitiu sau o problema, una este sa scrii niste cifre pe tabla si sa spui ca ti-ai facut datoria, alta este sa explici ceea ce scrii pe tabla, si sa fii multumit de stralucirea ochilor copiilor tai, fericiti ca au inteles ceea ce ai predat.

Sa va dau un exemplu. Ai de transformat
in fractie ordinara.
Ii explici algoritmul, fix, imediat se gaseste unul si intreaba: *De ce ? *...

Trebuiesc cautate raspunsurile la aceste de ce-uri.

Natasa



---
*Un matematician care nu are ceva de poet, nu va fi niciodata un perfect matematician.* (K.Weierstrass)
Pitagora
Grup: Administrator
Mesaje: 4750
06 Jan 2007, 12:05

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
Domnul Euclid a scris:
* [b][/b]Invatamantul matematic ramanesc nu mai este insa ceea ce a fost, iar acest lucru trebuie schimbat neaparat *.(Nu stiu sa citez altfel)
Natasa

In partea de sus a mesajului pe care vreti sa-l citati exista un buton 'citeaza'.
Apasati pe el si textul acelui mesaj apare incadrat intre [ quote] [ /quote]. Scrieti apoi ceea ce doriti dupa acel [ /quote].


---
Pitagora,
Pro-Didactician
Natasa
Grup: membru
Mesaje: 302
06 Jan 2007, 22:51

[Trimite mesaj privat]


Multumesc pentru raspuns, domnule Pitagora.

Stiu sa citez un mesaj, dar nu stiu sa selectez parti ale mesajului, am vrut doar acel citat.

Natasa



---
*Un matematician care nu are ceva de poet, nu va fi niciodata un perfect matematician.* (K.Weierstrass)
Pitagora
Grup: Administrator
Mesaje: 4750
06 Jan 2007, 22:59

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
Multumesc pentru raspuns, domnule Pitagora.

... nu stiu sa selectez parti ale mesajului, am vrut doar acel citat.

Natasa

Stergeti intre [ quote] si [ /quote] ceea ce nu va intereseaza. Aici de exemplu v-am citat mesajul si am sters din interiorul lui om parte si inlocuit-o cu ...

In alta ordine de idei subscriem la ceea ce scrieti in mesajul precedent. Vom reveni pe larg.


---
Pitagora,
Pro-Didactician
daviodan
Grup: membru
Mesaje: 303
13 Jan 2007, 22:25

[Trimite mesaj privat]


Va propun sa adaugati si in partea superioara a paginii legaturile catre paginile celelalte.Momentan numerele paginilor apar in josul paginii.Acest lucru ar fi util pentru o mai mare mobilitate printre paginile site-ului dumneavoastra .Inteleg si care sunt dezavantajele acestui demers :aspectul estetic al paginii ar avea putin de suferit si utilizatorul nu ar mai parcurge intreaga pagina pentru a vedea legaturile la celelalte pagini.
Util ar fi sa adaugati in josul paginii optiunea TOP.

[1]


Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47495 membri, 58497 mesaje.
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ