Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

[Subiect nou]   [Răspunde]
[1]
Autor Mesaj
AlexMK
Grup: membru
Mesaje: 2
14 Jul 2011, 21:44

[Trimite mesaj privat]

M1/M2    [Editează]  [Citează] 

M-am inscris in urma cu o saptamana la o facult de calculatoare, desigur aici se face m1, eu la liceu am facut m2, profa mea de meditatii mi-a zis ca m-as descurca la facult unde se face m1..acum nush ce sa mai cred, mi-au sarit multi in cap ca o sa ma las inca din primul an din cauza matematicii, acum nush ce sa fac, sa retrag dosarul sau nu..nu pot oare in timpul acestei verii sa fac ceva, ca ore de pregatire sau altceva sa imi ridic nivelul, nu ma avantajeaza cu nimic daca ma las de facult asa cum mi-au zis toti, dar nici nu ma intereseaza alt domeniul. Vroiam sa va cer parerea ca daca chiar asa o sa fie.

Pitagora
Grup: Administrator
Mesaje: 4750
14 Jul 2011, 20:06

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
M-am inscris in urma cu o saptamana la o facult de calculatoare, desigur aici se face m1, eu la liceu am facut m2, profa mea de meditatii mi-a zis ca m-as descurca la facult unde se face m1..acum nush ce sa mai cred, mi-au sarit multi in cap ca o sa ma las inca din primul an din cauza matematicii, acum nush ce sa fac, sa retrag dosarul sau nu..nu pot oare in timpul acestei verii sa fac ceva, ca ore de pregatire sau altceva sa imi ridic nivelul, nu ma avantajeaza cu nimic daca ma las de facult asa cum mi-au zis toti, dar nici nu ma intereseaza alt domeniul. Vroiam sa va cer parerea ca daca chiar asa o sa fie.


Totul depinde de cat de motivat sunteti. Daca doriti sa studiati cu adevarat la acea facultate si ati fost acceptat, pana la urma veti reusi. Este drept veti avea de muncit mai mult decat elevi care au urmat filiera M1 in liceu.

In SUA marea majoritatea a elevilor de liceu au un nivel cu mult mai scazut decat al elevilor din filiera M2 din Romania. Totusi aceia dintre ei care doresc sa studieze la o universitate foarte serioasa si sunt foarte motivati, reusesc sa absolve desi mai au si de lucrat in timpul studiilor.

Pentru a va usura viata la toamna, n-ar strica intr-adevar ca in aceasta vara sa va mai ridicati un pic nivelul la matematica.


---
Pitagora,
Pro-Didactician
AlexMK
Grup: membru
Mesaje: 2
14 Jul 2011, 21:07

[Trimite mesaj privat]


Va multumesc pentru raspuns, prof. mea de meditatii mi-a zis ca materia/teoria e aceeasi ca la m1, poate in minus niste capitole, mi-a zis ca m2 e un m1 mai simplificat si ca nu sunt diferente prea mari, e adevarat? Nu cred ca as fi in stare sa rezolv prea multe exercitii de la variante de Bac M1, totusi o sa incerc si am sa fac si pregatiri la mate daca sunt admis, pana atunci o sa mai rezolv niste variante m2.

gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
14 Jul 2011, 21:44

[Trimite mesaj privat]


Daca tot e o facultate de calculatoare, daca aici se fac si calcule si programari pragmatice, nu numai hardware, retete de retele si teorii despre orientarea pe obiecte, exista o mare sansa ca lipsa de cunostinte sa poata fi acoperita prin folosirea de soft matematic, prin munca concentrata pe intelegere si prin organizarea buna a timpului si energiei.

(Manuirea unui soft matematic este insa legata de un efort, de multe ori comparabil cu cel de a invata matematica subiacenta.) In orice caz, matematica si intelegerea ei nu este problema principala, ci mai degraba modul in care este ea explicata si ceruta in examene. Am vazut note de curs din acest mileniu si mi-am pus capul in maini... Fara o revolutie a studentilor care isi cer pdf-urile clare si avizate central nu vad un deznodamant fericit pentru invatamantul romanesc universitar. (De ce se face un secret din materia de examen, de ce se ingreuneaza accesul la informatie si se incurajeaza prezenta formala la cursuri de luat cursuri?)

Daca sunt probleme cu matematica chiar, ele sunt cele mai mici, aici si aiurea exista ajutor, dar cererea de ajutor presupune formularea unei intrebari, deci jumatate din intelegere este facuta deja.

Ce ma supara in cele de mai sus este panica din postare, in legatura cu o bariera fixa in matematica, cea dintre m1 si m2. Panaica asta, cand o vad, iar aici o vad foarte des, ma obliga sa raspund. (Nici mie nu mi-a mers mai usor la vremea mea. Atunci se astepta de la mine sa dau la electronica sau automatica, in nici un caz la matematica...)

Aceasta bariera intre m1 si m2 nu exista, cum nu exista bariera intre pictorii de o clasa sau alta. Important este ca un pictor sa stie sa picteze... La facultate problema esentiala este hotararea
- de a invata si intelege de la un cap la altul,
sau
- de a fi orientat pe examene, trecerea cu orice pret fiind telul.
Acest sau nu trebuie sa fie un sau exclusiv, dar in viata este.
Asta este hotararea ce trebuie luata mai intai.
Daca cineva imi spune ca vrea sa invete, nu vad nici o problema.
Exista insa bariere (didactice, de organizare a materiei si de orientare si organizare). Profesorii pot pune lucruri neinteresante in penibilitatea unui limbaj ascuns si incrucisat. Ei bine, m1 sau m2, tot o suferintat. Profesorii pot face salata de metode si cunostinte. La fel, m1 si m2 sunt calificati in mod egal la a formula imprecatii retorice.

Nu pot promite aici nimic, aici si altundeva intotdeauna se va gasi ajutor.
Dar trebuie in primul rand facut pasul cu renuntarea la panica. Cuvintele cu care as incepe eu sa iau hotararea (pentru mine) in aceeasi situatie ar fi:

<<< Ce vreau de fapt in viata asta, vreau sa trec printr-o facultate oarecare sau nu, alegerea e facuta cu sufletul (sau poate dupa criterii "sociale" de exemplu legate de alegerea globala din gasca, de "trend" si moda...) ? Daca facultatea imi dubleaza si asa cunostintele in primul an, chiar e o diferenta? Asta e problema? Oameni care nu au trecut prin facultate imi spun cum au facut altii... >>>

In principiu, intr-un astfel de caz hotararea trebuie luata.
(Datele sunt legate de viata din jur, cadrul material si mai ales prietenii.)
Este un caz tipic in care orice hotarare este buna!
Daca se ia hotararea mai ambitioasa, trebuie stiut cum si cand sa se investeasca mai mult efort.
Daca se ia hotararea mai lejera, trebuie stiut in ce punct trebuie depus totusi un efort pentru a nu lasa o distanta prea mare fata de celalalt drum.
Astfel de cunostinte despre hotarari se propaga in carti din lumea "manager"-ilor. La ei este mai usor, deoarece ei nu hotarasc nimic despre sine.

Dar legea de mai sus este buna, (ambele hotarari sunt bune, alegerea este doar o prima aproximare). Intotdeauna drumul este mai important decat peisajul din drum si decat galeria din tribune. Asadar, cu incredere inainte!

Daca mai sunt dubii imi voi da silinta sa le dizolv.
Scriu, pentru ca sunt multi, foarte multi elevi in aceesi postura.
Telul este de a aduna suficient de multe cunostinte *efective* incat asa cum va fi piata bratelor de munca in 10 ani (deci cand elevii/studentii) au cam 30 pana la 33 de ani) sansa de a se plasa pe o pozitie care apare spontan, oportun, ca un fel de sansa a vietii, ei bine, sansa asta sa fie maxima.
In Ro, sansa se maximizeaza de obicei acum voit cu smirgel, dar candva miliardele bancii europene nu vor mai fi livrate, incat sa fie impartite intre firme interne prin decizii interne, se va fi furat poate tot ce era de furat din ce a mai ramas dupa dictatura si din ce s-a putut imprumuta, candva chiar va trebui sa se produca ceva.

Ei bine, atunci urmatoarele cunostinte ar putea sa fie esentiale (poate nu chiar exact in aceasta ordine):
- cunoasterea limbii engleze de asa natura incat "poantele" dintre vorbitorii nativi sa fie preluate si extinse, de asemenea intelegerea informatiei din spatele traducerii,
- cunoasterea limbii germane, ruse, chineze, ...
- programarea intr-un limbaj de programare orientat pe obiecte acum si maturitatea informatica de a invata de "azi pe maine" un limbaj nou, aici fiind vorba de adaptarea imediata la stil si bibliotecile standard,
- posibilitatea de a lega informatica de "partea conceptuala", care este la o banca intelegerea bilantului sau a jocului cu dobanzi sau a punerii pretului pe contracte financiare structurate (ipoteca+asigurare+garantie+evaluarea puterii economice a clientului). La o asigurare trebuie intelese legile, calcularea "valorii prezente" a unei polite de asigurare, etc. Acesta este aspectul esential, informatica de sine statatoare nu ajuta. Poate ca o combinare cu web design seamana mai mult cu un mariaj in interiorul informaticii, dar nu este chiar asa, este nevoie de gust estetic, stapanirea teoriei culorilor, a literaturii si a prezentarii compacte. (Pagina de fata este un exemplu negativ de web design. Multi elevi - cam 70% din cei cu care am vorbit - evita din start pagina din cauza designului. Noi ne putem permite "luxul", dar o firma comerciala nu... Informaticianul are o tensiune interna mare cu o intensitate a lucrului si mai mare.)
- cunoasterea naturii umane, interconectarea in viata si profesie intr-o retea viabila.
- ... (in sfarsit vrem sa citim poate ceva din literatura franceza, sa invatam sa dam cu degetele intr-un keyboard, sa jucam volei pe plaja, sa punem cu propria mana caramida peste caramida ca sa facem o casa...)


Acestea sunt de fapt problemele majore in fata alegerii unei facultati. Problema cu m2 = m1 / 2 nu cred ca exista. (In liceu, limita lui m1 este nula cand timpul trece din ce in ce mai mult.)

Examenele din facultate vor fi formale, inutile pentru viata profesionala. (Pana si nota de pe ele nu va conta prea mult, cum acum nu conteaza circul ala spiralat de pe clasa a VIII-a cu profa de geografie sau de constitutie sau de ce o mai fi fost la unul sau altul dintre noi.) Oportunitatea de a lucra pentru o firma "solida" inca din facultate este de multe ori mult mai importanta in a invata ceva... (Dar atunci raman 4 ore de pe noapte doar de viata proprie, este greu, pentru ca vor fi in mijlocul unei petreceri de obicei.)

Bafta si sanatate!


---
df (gauss)
[1]


Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47495 membri, 58497 mesaje.
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ