Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

Forum » Testare Naţională 2007 » GRESELI IN INDICATIILE OFICIALE
[Subiect nou]   [Răspunde]
[1] [2]  »   [Ultima pagină]
Autor Mesaj
Pitagora
Grup: Administrator
Mesaje: 4750
25 May 2007, 08:25

[Trimite mesaj privat]

GRESELI IN INDICATIILE OFICIALE    [Editează]  [Citează] 

Postam aici greselile gasite in indicatiile oficiale de pe http://subiecte2007.edu.ro


---
Pitagora,
Pro-Didactician
Pitagora
Grup: Administrator
Mesaje: 4750
05 Mar 2007, 08:24

[Trimite mesaj privat]

varianta 59    [Editează]  [Citează] 

Rezultatul la 15d) este
si nu
cum indica oficialii.


---
Pitagora,
Pro-Didactician
Pitagora
Grup: Administrator
Mesaje: 4750
12 Mar 2007, 06:16

[Trimite mesaj privat]

varianta 38    [Editează]  [Citează] 

Enuntul de la 13b este cel putin ambiguu. Pronosticam ca foarte multi elevi nu-l vor intelege, nu atat din cauza dificultatii (este chiar simplu odata inteles) ci din cauza enuntului neclar.


---
Pitagora,
Pro-Didactician
Natasa
Grup: membru
Mesaje: 302
13 Mar 2007, 00:30

[Trimite mesaj privat]



Problema este gresita din start, asa vad eu.

Spune:

Citez: * sa-i aranjeze buchete din cate 5 garoafe rosii sau albe*, pentru mine aceasta inseamna ca poate aranja buchete cu garoafe albe sau rosii, inclusiv buchete cu garoafe de aceeasi culoare.

*oricare doua buchete sa nu contina acelasi numar de garoafe albe*,

despre garoafele rosii nu spune nimic, ceea ce inseamna ca florareasa ii poate aranja cinci buchete in care sa se gaseasca garoafe albe cu numar diferit si, in limita stocului, buchete cu garoafe rosii, pentru ca nu contin acelasi numar de garoafe albe, si nici nu spune ca nu pot fi toate garoafele de culoare rosie.

Cred ca daca ar fi specificat: *oricare 2 buchete sa nu contina acelasi numar de garoafe albe sau rosii * atunci problema avea alt inteles, iar numarul maxim ar fi fost 6, cum se specifica la indicatii si raspunsuri.

Natasa




---
*Un matematician care nu are ceva de poet, nu va fi niciodata un perfect matematician.* (K.Weierstrass)
Natasa
Grup: membru
Mesaje: 302
13 Mar 2007, 00:38

[Trimite mesaj privat]


La varinata 90.III.13b. Indicatii si raspunsuri.



Problema nu solicita cat la suta din numarul total al elevilor reprezinta numarul elevilor cu nota sub 6, ci probabilitatea ca alegand un elev la intamplare acesta sa aiba nota mai mica decat 6, adica aveau



Probabilitatea unui eveniment este raportul dintre numarul cazurilor favorabile si numarul cazurilor posibile.

Nu am inteles cu %. Afirmatia ii va incurca pe elevi.

Natasa


---
*Un matematician care nu are ceva de poet, nu va fi niciodata un perfect matematician.* (K.Weierstrass)
Pitagora
Grup: Administrator
Mesaje: 4750
13 Mar 2007, 06:17

[Trimite mesaj privat]

varianta 37, exercitiul 5 nu are solutie unica    [Editează]  [Citează] 

Aici nu exista indicatie, deci nu exista probleme din acest punct de vedere. Problema in sine ar fi trebuit schimbata la 19 februarie caci este GRESIT FORMULATA. Stiu ca acest gen de probleme sunt des intalnite in carti, manuale, culegeri, concursuri, etc si ca multi profesori cu experienta vor sustine ca problema este corecta, dar eu sustin ca problema poate fi data in aceasta formulare la teste de inteligenta dar nu ca problema de matematica.

O problema de matematica trebuie sa aiba clar enuntat ce se da si ce se cere. La modul cum este enuntata problema de fata admite o infinitate de solutii corecte. Hai sa urmarim doar cateva solutii.

Problema: Fie sirul de numere 0, 1, 4, 9, 16, 25,.... Urmatorul termen al sirului este ...

Solutia 1: pe care majoritatea o va da ca evidenta: acesti termeni sunt patratele primelor numere naturale, deci urmatorul termen este
.

Ce vor face insa corectorii daca un elev vine cu urmatoarea:
Solutia 2:: Aceste numere sunt toate de forma
pentru n ce ia succesiv valorile 0, 1, 2, 3, 4, 5 (dati valorile si verificati!). Urmatorul termen al sirului va fi deci


Solutia de mai sus este caz particular la urmatoarea:

Solutia
: Termenii dati ai sirului au forma

pentru n luand valorile 0, 1, 2, 3, 4, 5 (puteti sa va convingeti din nou calculand!), unde P(n) este un polinom cu coeficienti numere naturale (asta ca sa ramanem in numere naturale, altfel puteti sa luati numere reale). Pentru P(n) ales dupa bunul plac si n=6 obtineti urmatorul termen al sirului.

Aceasta solutie este cea mai generala forma polinomiala a sirului si arata ca problema are o infinitate de solutii corecte caci nimic din enunt nu ne spune ca trebuie sa privilegiem solutia 1.

Toata aceasta discutie este doar o picatura intr-un ocean. Ganditi-va ce se intampla daca treceti la alte clase de solutii decat polinomiale. Nimic din enunt nu ne impiedica sa o facem. Bineinteles se va obiecta ca in gimnaziu nu se prea studiaza alte clase de functii. Enuntul unei probleme de matematica insa nu trebuie sa aiba diferite sensuri in functie de persoana care o citeste.


---
Pitagora,
Pro-Didactician
daviodan
Grup: membru
Mesaje: 303
13 Apr 2007, 12:15

[Trimite mesaj privat]


La v.91 ,15)c) raspunsul corect este
.

Pitagora
Grup: Administrator
Mesaje: 4750
15 Apr 2007, 08:11

[Trimite mesaj privat]

Varianta 67, exercitiul 4 are o infinitate de solutii.    [Editează]  [Citează] 

Enunt fara sens. Vedeti comentariul de mai sus pentru varianta 37.


---
Pitagora,
Pro-Didactician
Pitagora
Grup: Administrator
Mesaje: 4750
15 Apr 2007, 12:43

[Trimite mesaj privat]

Varianta 70    [Editează]  [Citează] 

Exercitiul 9 nu este suficient de clar. Daca trebuie sa subintelegem a diferit de b, atunci avem un raspuns; altfel un cu totul alt raspuns.

Ar fi fost mult mai simplu sa se scrie in cuvinte "numere de doua cifre" precizandu-se daca acest cifre sunt distincte sau nu.

Este drept ca examinand rezultatele oferite, rezulta ca a si b nu sunt neaparat distincte (rezultatul corespunzator ar fi fost 15 si nu este oferit), dar majoritatea elevilor nu vor avea timp de asemenea deductii.


---
Pitagora,
Pro-Didactician
Pitagora
Grup: Administrator
Mesaje: 4750
30 Apr 2007, 09:52

[Trimite mesaj privat]

varianta 78    [Editează]  [Citează] 

Exercitiul 9 poate produce incurcaturi. Exista profesori ce-l considera pe 1 numar prim, deci si elevi ce-l vor numara si pe 1. Marea majoritate probabil vor respecta conventia uzuala de a nu-l socoti pe 1 drept numar prim.


---
Pitagora,
Pro-Didactician
Pitagora
Grup: Administrator
Mesaje: 4750
25 May 2007, 07:58

[Trimite mesaj privat]

varianta 91    [Editează]  [Citează] 

15 (c) rezultatul din indicatiile oficiale este gresit; trebuie dublat!


---
Pitagora,
Pro-Didactician
[1] [2]  »   [Ultima pagină]


Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47495 membri, 58496 mesaje.
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ